Unga Mödrar

Vi får se om ja kan få kläm på hur detta funkar med design och allt :P Har ni något tips så lyssnar ja gärna : )

Nu när ja satte mej ner och skulle börja skriva om va som händer och ha hänt i mitt liv så inser jag att ja borde juh ha börjat blogga för länge sen.
De finns juh så mycke att berätta! :)
Men ja får ta och skriva ner lite i taget i olika kategorier så de inte blir allt förvirrande när ja kommer hoppa lite i tiden :P


Såg innan idag på unga mödrar på 5:an
Brukar följa de när jag hinner och kommer ihåg : P
man känner ju igen sig lite i vissa situationer,
men för mesta dels tycker jag att vi skilljer oss en hel del
De är synd att de knappt har fungerat för många av paren,
men de är lätt att de bli så när man är ung och inte har planerat att ha barn

Själv känner ja mej väldigt lycklig av att de faktiskt har hållt mellan mej och min älskling (Dennis)
Även fast vi har haft våra svåra tider men vi har tagit oss igenom det och utan de svårigheterna
kan jag nog säga att vi inte hade varit ett par idag.
För livet är inte alltid så lätt.
Men ja kommer som sagt att återkomma till de längre fram och berätta våran historia
om att bli gravid som 15 åring (!!!)

Men åter till programmet :P
Är de bara jag som tycker att de är dåligt att en del av dom röker inomhus när barnen är där
och att dom rökte under sina graviditeter??
Trots att rökningen är vanligare i Danmark så sa ju även barnmoskorna till dem att sluta
men inte gjorde dom de.
Själv röker jag inte men när man är gravid (och speciellt planerat gravid) så måste man
kunna offra de för sitt barns skull. Barnet kommer i första hand.
Jag tycker att klarar man inte de hur ska man då klara av alla de andra "uppgifterna" man får som förälder.
Jag tror även att barnen till de föräldrar som röker har lättare för att själva börja röka.
För alla som har barn vet juh att barn gör inte som man säger, dom gör som man gör.  
De finns säkert många av er som kanske har gjort detta eller haft föräldrar som rökt medans de väntade er
och dom kanske är världens bästa föräldrar trots de.
Men detta är bara mina åsikter

Jag läste även en korkad kommentar om just detta med rökning på kanal5
Hon skrev att hon hade rökt under sin graviditet och fortsatt när barnet var fött. 
Hon skrev även att de inte var farligt att röka när man har barn!! :S 

aja jag tror ja har fått fram min åsikt om de !

Men läste oxå att de ska bli en svensk variation av unga mödrar :o  Stämmer de ?? 

Nä nu säger jag tack o hej 
Take care!

// Mamma Sandra

Kommentarer
Postat av: jejje

Man ska inte röka när man är med barn. Till och med jag tycker det =P No worries, tog ikke illa upp, tycker som du på den frågan, så min framtida unge ska inte förgiftas när den är i magen

pussa

2008-12-19 @ 12:15:02
URL: http://jejjeen.blogg.se/
Postat av: cassa

röken skadar inte barnet när det är i magen, men de skadas när det är "utanför" magen. Men de blir ju beroende av nikotinet. Vilket inte är bra. Håller med till fullo.

2008-12-19 @ 18:29:44
URL: http://caessi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0